This War of Mine - Podczas wojny też można być człowiekiem


Dziś obchodzimy Święto Konstytucji 3 Maja. To bardzo ważny dzień dla wielu Polaków. W przeszłości zaborcy i komuniści robili wszystko, byśmy nie mogli go czcić. Gorzej nie mogli trafić, bowiem Polacy są narodem, który nigdy nie pozwolił i nie pozwoli na to, aby to inni decydowali za nas o tym, co jest dla nas najważniejsze.

W tym szczególnym dniu postanowiłem kolejny raz spróbować swoich sił w produkcji naszego rodzimego studia 11 bit studios a więc This War of Mine. Wspominam o tym, bo jest to jedna z najlepszych gier survivalowych dostępnych na rynku oraz przede wszystkim zmuszający do refeksji manifest antywojenny. Nie dziwi mnie zupełnie, że owa pozycja już jakiś czas temu została zaliczona w poczet polskich lektur.
Dzisiejszy dzień jest zarazem pierwszym dniem, w którym udało mi się przetrwać trwającą 45 dni kampanię TWoM. Wcześniej nigdy mi to nie wychodziło. Kradłem, mordowałem i nie dbałem o swoich ludzi.
Tym jednak razem uznałem, że będę człowiekiem, nawet jeśli wszyscy wokół postradali zmysły. Przez całą grę nie zabiłem ani jednej osoby. Robiłem wszystko, by moi ludzie mieli co jeść i potrafili się obronić. Zaprzyjaźniłem się z okolicznym handlarzem, a podczas nocnych eskapad w poszukiwaniu przedmiotów niezbędnych do przetrwania unikałem konfrontacji z innymi ocalałymi.
Kluczowym momentem okazał się jednak dzień nr 18, gdy postanowiłem przyjąć pod dach Katię. Z początku myślałem, że kolejna gęba do wykarmienia będzie przyczyną mojej porażki. Tymczasem okazało się, że nikt nie umie się tak targować jak ona i to w zasadzie była chwila, która pozwoliła przetrwać moim ludziom do zawieszenia broni.
Jestem niezwykle rad, że to właśnie Polacy stworzyli historię o tym, że nawet w najgorszych chwilach zawieruchy wojennej, gdy większość ludzi wyzbywa się ludzkich odruchów, najważniejsze jest, by pozostać po prostu człowiekiem

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pięć powodów, dla których warto zagrać w Wo Long: Fallen Dynasty

W co graliście w 2023 roku?

O tym dlaczego warto mieć konsolę Xbox Series X