Głosowanie na TOP50 gier ostatnich lat

[Blog dodany na ppe.pl 13 listopada 2013r. Poza w co gracie w weekend jest to mój drugi najdłuższy blogowy projekt, którego realizacja zajęła mi trzynaście miesięcy. Choć redakcja ppe nigdy nie poparła mojej inicjatywy jest to początek przedsięwzięcia, dzięki któremu otrzymałem gry za napisanie bloga. Zawsze o tym marzyłem.]

Do sporządzenia wspólnej listy składającej się z naszych ulubionych gier skłoniła mnie podobna ankieta z Eurogamera.
TO50 Eurogamera
Chcę dowiedzieć się jakie są wasze typy i jak bardzo nasza lista będzie różnić się od podanej w linku, a gwarantuję, że będzie, ale o tym poniżej.

Tutaj przedstawię listę gier, które zrobiły na mnie największe wrażenie w ostatnich latach. Pomoże mi to w wyjaśnieniu zasad głosowania.

1.Xenoblade Chronicles  
2.Demon's Souls                   
3.Super Mario Galaxy
4.Red Dead Redemption
5.Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
6.Gears of War
7.Metroid Prime 3 Corruption
8.The Elder Scrolls IV: Oblivion GOTY
9.The World Ends With You
10.Deus Ex: Human Revolution
11.Tales of Vesperia
12.Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
13.Mass Effect
14.Borderlands
15.Portal2
16.Max Payne 3
17.Mirror's Edge
18.Uncharted 2: Among Thieves
19.Heavenly Sword
20.XCOM Enemy Unknown
21.Dead Space 2
22.Fallout 3 GOTY
23.Spec Ops: The Line
24.Infamous
25.Rainbow Six Vegas
26.Wipeout HD Fury
27.Burnout Paradise
28.Heavy Rain
29.Assassin's Creed II
30.Final Fantasy XII: Revenant Wings
31.The Legend of Zelda: Skyward Sword
32.God of War 3
33.Batman: Arkham City
34.Resident Evil 5
35.Loco Roco
36.Killzone2
37.LittleBigPlanet
38.Grand Theft Auto: Chinatown Wars
39.Splinter Cell: Conviction
40.Bioshock
41.Vanquish
42.Halo 3
43.Dead or Alive 4
44.Call of Duty 4: Modern Warfare
45.Valkyrie Chronicles
46.Darksiders
47.Catherine
48.Red Faction: Guerrilla
49.Red Steel 2
50.Zack & Wiki

Zestawienie, które nabierze w przyszłości kształtu oparte jest o kilka zasad. Gra z pierwszego miejsca od każdego użytkownika otrzymuje 50 punktów, druga 49 punktów, i tak dalej, aż do miejsca pięćdziesiątego, które jest warte 1 punkt. Głosowanie zamknę pod koniec listopada, no chyba że zainteresowanie będzie większe niż zakładam. Jest to oczywiście głosowanie demokratyczne, w którym każdy może wybrać swoje ulubione tytuły z pewnymi wyjątkami.
Otóż moi mili, każdy ma prawo do zagłosowania na dowolną grę, ale może wybrać tylko jeden tytuł z każdej serii. Czemu? Zależy mi na tym, aby lista składała się z pięćdziesięciu różnych marek. Żadna marka nie będzie traktowana lepiej niż inne. Dlatego, jeśli chcecie oddać głos na dwie gry z serii Mario, to policzę punkty tylko tej pierwszej, którą wymienicie. Mam zamiar być tu konsekwentny. Nie może być tak, jak na angielskiej liście, że są dwa Bioshocki oraz seria Mass Effect (czemu nie trzy oddzielnie?), bo przez ten brak konsekwencji w ich liście nie znalazło się miejsce dla Uncharted, czy Gears of War, a nikt mi nie wmówi, że te serie nie definiowały w jakiś sposób odchodzącej generacji.
Jak określić, która gra z danej serii trafi do TOP50? Już tłumaczę. W pierwszej kolejności decydować będzie o tym liczba oddanych głosów. Jeśli Demon's Souls ma u mnie 49 punktów, a ktoś inny zagłosuje na Dark Souls i będzie u niego na pozycji niższej niż druga, to oczywiste jest, że nie wejdzie do zestawienia ze względu na mniejszą liczbę otrzymanych punktów. No ale to nie ja wybiorę Wam ulubiony tytuł z danej serii, więc jeśli na Dark Souls zagłosuje przynajmniej dwie osoby, to uznam, że demokratycznie wybraliście najlepszą grę z tej serii i nie ma tu żadnego znaczenia, na których miejscach ją umieścicie, bo dostała więcej głosów. W takim układzie moje punkty oddane na Demon's Souls przepadają.
Obostrzeń ciąg dalszy. Proszę o wymienianie jedynie pudełkowych gier. Listę naszych ulubionych gier w dystrybucji cyfrowej proponuję zrobić w późniejszym terminie.

Mój kolega podał mi 25 jego ulubionych tytułów z ostatnich lat, ale dwa z nich były produkcjami niezależnymi, więc postanowiłem je pominąć. Po tym wszystkim jego zestawienie wygląda następująco:
1.MGS4
2.Uncharted 2
3.Killzone 2
4.Mass Effect
5.Beyond: Two Souls
6.The Last of Us
7.Dragon's Dogma: Dark Arisen
8.Castlevania: Lords of Shadow
9.Deus Ex HR
10.Mirror's Edge
11.Borderlands 2
12.Heavy Rain
13.Final Fantasy XIII
14.XCOM EU
15.Demon's Souls
16.Enslaved: Odyssey to the West
17.Hitman: Absolution
18.Resistance 3
19.Portal 2
20.LBP
21.RE5
22.God of War 3
23.ACII

Nie uwzględniam też żadnych remasterow w hd, ani portów z innych konsol. Trzymajmy się jedynie gier pisanych pod poniższe platformy: PS3, X360, Wii, Dual Screen, 3DS, PSP, Vita oraz PC w latach 2006 do dziś. Doceńmy producentów, którzy wnieśli powiew świeżości do branży lub utrzymali znane marki na wysokim poziomie a nie firmy, które żerują na naszym sentymencie, każąc nam płacić drugi raz za to samo.
Co zrobię, gdy ktoś nie wymieni pięćdziesięciu gier tylko mniej? Nic. Każdy głos jest równie ważny jak mój a jak ktoś nie umie wymienić tylu tytułów, to niech wymieni ich tyle, ile chce. Nic mi do tego. Może wymienić nawet jedną grę a ja i tak uznam taki głos, przyznając jego propozyc 50 punktów. Oczywiście taka osoba jest w niekorzystnej sytuacji, gdyż tylko jedna jej gra wejdzie do TOP50 a moich 49. Nie pozwólcie mi na to! Dlatego, jeśli akceptujecie moje zasady, to dobrze przemyślcie sprawę, zanim opublikujecie swoją listę. Dla mnie to zabawa. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie zrobi listy, z której do ogólnego zestawienia wejdą wszystkie tytuły.
Nie martwcie się tym, że w moim zestawieniu brakuje jakiejś produkcji, bo może zwyczajnie w nią nie grałem. Jestem ciekaw waszego gustu oraz gier, w które nie zdołałem zagrać. Jestem także ciekaw, ile gier z mojego zestawienia wejdzie w ogóle do TOP50.
Po zakończeniu głosowania planuję potrzymać was trochę w niepewności. Jeśli po oddaniu głosu nie będziecie zliczać punktów w tym blogu, tylko zdacie się na mnie, to planuję zrobić 7 blogów, każdy po 7 gier, licząc od pięćdziesiątego miejsca aż do pierwszego. Planuję opisać każdą z tych pięćdziesięciu gier, ale tylko jeśli ją sam skończyłem, bo co niby miałbym pisać o produkcji, z którą nie miałem styczności?. Wtedy taki tytuł wymienię i dopiszę, że bardzo chciałbym w niego zagrać.

W razie jakichkolwiek pytań, służę pomocą w komentarzach. Życzę dobrej zabawy w ustalaniu list z Waszymi ulubionymi grami. Głosowanie uznaję za rozpoczęte


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pięć powodów, dla których warto zagrać w Wo Long: Fallen Dynasty

W co graliście w 2023 roku?

O tym dlaczego warto mieć konsolę Xbox Series X