W co gracie w weekend? #42 [Squaresofter Chwalipięta #1]

[Blog opublikowany na ppe.pl 3 kwietnia 2014r.]

Nie wiem w co mam grać.

W rachubę wchodzi mnóstwo gier, ale jestem niezdecydowany.
  • GTA Vice City (PS2)
  • MediEvil (PSone)
  • Spyro The Dragon (PSone)
  • SSFIV (X360)
  • TESIII:Morrowind (Xbox)
  • Starfox Adventures (GCN).
 Nie mam pojęcia za co się wziąć. Wypadałoby też skończyć Kirby's Epic Yarn (Wii) z Cyborgiem.

Ukończenie Project Zero II: Crimson Butterfly Director's Cut (Xbox) strasznie mnie zmęczyło psychicznie. Jestem całkowicie wyczerpany. Spodziewałem się jakiegoś dobrego hentaia z nieletnimi i o ich alfonsie, squaresofterze, a o mało nie przypłaciłem przygód z Mio i Mayu zawałem serca. W życiu bym się nie spodziewał, że będę musiał odkładać co chwilę pada w jednym z rozdziałów, żeby zapanować nad przerażeniem. Gdyby tamten lęk towarzyszył mi przez całą grę, to nie dałbym rady ukończyć tego horroru. Myślałem, że klimat z dwóch pierwszych Silentów jest niezniszczalny, ale to, co mi towarzyszyło, gdy zostałem pozbawiony jedynej broni do walki z duchami, to STRACH, którego nie czułem nawet uciekając przed Piramidogłowym.
A kiedy już myślałem, że nic mnie nie ruszy do końca PZII, to mój daltonizm dał znać o sobie i miałem problemy z jedną zagadką przez wiele godzin, bo nie widziałem różnicy między kolorem czerwonym a zielonym i żółtym a czerwonym.
Nieźle się zdziwiłem, że PZII:CB ma kilka zakończeń. W jedynce chyba tak nie było. Po przejściu tytułu od Tecmo odblokowałem nowe stroje, nowe poziomy trudności, nowe funkcje camery obscura, galerię i spis duchów. Wszystko za darmo! Dostałem mnóstwo nagród za swoją wytrwałość i upór. Ostatni boss i jego egeneracja zdrowia doprowadzały mnie do wściekłości, więc łatwe to nie było. Grałbym pewnie w PZII kolejny raz, gdyby nie to, że szkoda mi rysować płytę w Xboxie.

Zresztą ten blog miał być o czymś innym. Ostatnio Dżony dziękował mi za to, że zainteresował się starszymi grami, dzięki mnie i Ivowi. Przemyślałem gruntownie tą sprawę i doszedłem do pewnego wniosku: PlayStation Plus to więzienie. Owszem, jest to najlepsza ekonomicznie oferta dla gracza, od kiedy gram na konsolach. Wiele gier, które zaoferowało Sony, to klasa sama w sobie. To dzięki tej usłudze udało mi się pobić rekord liczby ukończonych gier na jednej konsoli. Na PS2 udało mi się ukończyć ich 80. Na PS3 przekroczyłem już setkę i wiem, że bez Plusa nie byłoby to możliwe. W czym więc tkwi problem? A no w tym, że PS3 jest jedyną konsolą, na której nie gram w to, co chcę. Nie mam jednak zamiaru rezygnować z tej usługi. Widzicie zatem, że Sony doskonale zaplanowało wprowadzenie przymusu płacenia za granie przez sieć. Najpierw zapłać, uzależnij się, a później płać dalej, bo stracisz dostęp do 'swoich' gier. Na tym polega mój paradoks. Gry w Plusie są zbyt dobre, żebym przestał za nie płacić. Czemu Wam o tym mówię? Bo z wyjątkiem niektórych z nich (RE-RE3, Crashe 1-3, LoK:SR, RDR, DE:HR) oddałbym praktycznie każdą z nich, żeby zagrać przykładowo w Ikarugę, Wave Race, czy Rogue Squadron 2. Plus nie jest wart tego, żeby nie zagrać w Wasze skarby, tylko co z tego, skoro grając w kolejne plusowe tytuły nie mam nawet czasu, żeby je kupić. Z każdą kolejną ukończoną grą z Plusa czuję się jak ptak zamknięty z złotej klatce. Lubicie być uszczęśliwiani na siłę? Ja nie za bardzo. Doszło do tego, że płacę za to, w co gra każdy abonent Plusa. Zatracam powoli swoją grową tożsamość. Staję się jednym z wielu, staję się nijaki, tymczasem na amerykańskim Store czekają na mnie, jak na wyciągnięcie dłoni:
  • Devil Summoner
  • La Pucelle Tactics
  • Disgaea 2
  • Castlevania: Lamment of Innocence
  • Fatal Frame 3
  • Suikoden.
Dajzner i inni zainteresowani, dostałem już większość zdjęć z sejwami. W najbliższych dnach dostanę pewnie resztę. Tak z ciekawości zapytam: Co mam z nimi zrobić? Specjalny blog ze wszystkimi? Opisy poszczególnych gier? Dodawać po jednym zdjęciu do kolejnych odcinków "W co gracie w weekend?" i opisać w skrócie grę, z której dane zdjęcie pochodzi?

Pozdrawiam i uciekam, bo jak tak dalej pójdzie, to przesłucham cały ost z Parasite Eve przy pisaniu tego bloga.
Niech to. Za późno.

Aktualizacja #1
Nudzi mi się, więc wrzucam zdjęcia. Przepraszam za kiepską jakość.
Crisis Core Final Fantasy VII (PSP)


Tales of Eternia (PSP)
Final Fantasy VII (PSone)
Fallout 3 GOTY (PS3)
Mass Effect (X360)
Eternal Sonata (PS3)
Persona 3 FES: The Answer (PS2)
Final Fantasy X (PS2)
Persona 3 FES (PS2)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pięć powodów, dla których warto zagrać w Wo Long: Fallen Dynasty

W co graliście w 2023 roku?

O tym dlaczego warto mieć konsolę Xbox Series X