Muzyczny Kącik Squaresoftera #9

[Blog dodany na ppe.pl 11 września 2013r.]

Dzisiejszy kącik poświęcam dzielnym ludziom, którzy stanęli w obronie ludzkości w grze zatytułowanej XCOM: Enemy Unknown (PC, PS3 i X360, 2012r.). Jest to mój pierwszy wpis poświęcony tylko i wyłącznie jednej produkcji, ale chcę raz na zawsze przedstawić swoje muzyczne podsumowanie w/w strategii turowej.

Choć dałem już wcześniej muzykę z XCOMa w MKS#3, to postanowiłem podzielić się z Wami kolejnymi siedmioma kompozycjami Michaela McCanna z najlepszej gry strategicznej z elementami taktycznymi, w jaką kiedykolwiek grałem. Jednym z istotnych czynników, który o tym zadecydował jest właśnie muzyka Kanadyjczyka. Jego talent poznaliśmy już przy okazji Deus Ex: Human Revolution.
Na początek wybrałem muzykę z ekranu tytułowego. Odkryłem ją dopiero po dwóch miesiącach gry. Wstyd. Przed Wami Main Menu Theme.
Podobieństwo do ścieżki dźwiękowej Human Revolution jest uderzające, no ale przecież za to kochamy twórczość pana McCanna.

Drugą kompozycją jest Ready For Battle. Słyszymy ją podczas wyboru członków drużyny do nadchodzącego starcia. Wybierajmy mądrze, bo od tego zależy powodzenie naszej misji.
Zawsze przedłużam moment rozpoczęcia kolejnej batalii o los Ziemi, pieczołowicie sprawdzając zdolności moich wybrańców, czy dostosowując odpowiednie wyposażenie a wszystko to tylko po to, aby jak najdłużej słuchać tego niesamowicie mobilizującego nagrania.

Teraz przejdźmy do muzycznej nagrody za powodzenie projektu XCOM. Credits Music (Win) słyszymy na literach końcowych Enemy Unknown, ale tylko wtedy, gdy nasz wysiłek nie poszedł na marne.

Na koniec przedstawię Wam cztery wybrane przeze mnie fragmenty muzyczne, które losowo uruchamiają się, gdy stajemy z kosmitami twarzą w twarz podczas misji.
Combat Music#9

Combat Music#8

Combat Music#6


Combat Music#2

To tyle ode mnie. Do usłyszenia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pięć powodów, dla których warto zagrać w Wo Long: Fallen Dynasty

W co graliście w 2023 roku?

O tym dlaczego warto mieć konsolę Xbox Series X